و _ ماندن# با زینب(س) # صراط(عباس) _می خواهد #

صراط ما : مَنْ اَطاعَ الخُمینی فَقَدْ أطاعَ اللّه # بی عشق خمینی(ره) نتوان عاشق مهدی(عج) شد # هر زمان شور خمینی به سر افتد ما را دور سید علی خامنه ای می گردیم # با عزم رفتن، از رنج و از غم، هم مى‏ توان ره توشه برداشت، هم مى ‏توان آسوده پر زد. (استاد صفایی حائری) #و سیدی(سید حسن نصرالله) که با استعانت از الله فرمودند: اسرائیل از لانه عنکبوت سست تر است

و _ ماندن# با زینب(س) # صراط(عباس) _می خواهد #

صراط ما : مَنْ اَطاعَ الخُمینی فَقَدْ أطاعَ اللّه # بی عشق خمینی(ره) نتوان عاشق مهدی(عج) شد # هر زمان شور خمینی به سر افتد ما را دور سید علی خامنه ای می گردیم # با عزم رفتن، از رنج و از غم، هم مى‏ توان ره توشه برداشت، هم مى ‏توان آسوده پر زد. (استاد صفایی حائری) #و سیدی(سید حسن نصرالله) که با استعانت از الله فرمودند: اسرائیل از لانه عنکبوت سست تر است

و _ ماندن#  با زینب(س) # صراط(عباس) _می خواهد #

پدر شهید پاشاپور با افتخار می­گویند:

حتی از چهره او مشخص بود که شهید و فدایی رهبر و فدایی حرم حضرت زینب(س) می‌شود. چون از کوچکی عشقش اسلام و انقلاب بود.

نویسندگان

221-اولین روز کاری

يكشنبه, ۲ دی ۱۳۹۷، ۰۷:۲۲ ب.ظ

بسم ربّ المجاهدین



فردا به امید خداوند رحمان اولین روز کاری من در بیمارستان هست، اما اولیای من چند مسئولیت بر عهده من گذاشتند:

امام خمینی(ره)

امام خامنه ای(حفظه الله)

آیت الله استاد صفائی حائری(عین صاد)

حجت الاسلام صادقی


امام خمینی(ره):

سخنرانی در جمع اعضای انجمن اسلامی پزشکان اصفهان 

۲۵ آذر ۱۳۵۸/ ۲۶ محرّم ۱۴۰۰
درمان بیماران با علاقه مندی و محبت

شما پزشکید، خداوند حفظتان کند، شما مثل یک پدری نسبت به مریضها باید باشید که علاقه‌مند به این باشید که این خوب بشود. همان طور که اگر خدای نخواسته فرزندتان مریض بشود، چطور علاقه‌مند و از روی محبت این کار را می‌کنید. اینها هم برادر شما هستند. خواهر شما هستند. خداوند عقد اخوت بین همه مومنین انداخته: المومِنونَ اخوَهٌ  برادر شما هست مریض شده. اینجا خواهر شماست مریض شده. این را باید با کمال‌ رافت، محبت، انجام بدهید. پرستارها این طوری. آنکه می‌خواهد اداره کند فرض کنید این بیمارستان را، آن هم باید با علاقه که می‌خواهد یک خانه خودش را اداره کند، به علاقه این کار را بکند.


امام خامنه ای(حفظه الله):

بیانات در جمع کارکنان بیمارستان قلب شهید رجایی

تاریخ: ۱۳۷۰/۰۲/۲۵

شغل خدمت به بیماران، یکی از شریفترین شغلهاست.


استاد علی صفائی حائری(عین صاد):

کتاب مسئولیت و سازندگی

مسئولیت

باید بار را مردانه برداشت، نه مثل ما که بار را برمی‌داریم، با شور و شوق جوانی تا یک جایی می‌آییم، اما بعد آرام آرام خسته می شویم. بار را برمی‌داریم، اما اگر از ما قدرشناسی نکردند، چوب لای چرخمان گذاشتند، کنار می کشیم. بار را برمی‌داریم، اما اگر به هزینه کردن از خودمان، از راحتی مان، از وقتمان، و به سرکشی کردن به این و آن نیاز باشد، تاب نمی‌آوریم. باید مردانه این بار را برداشت.


حجت الاسلام صادقی:


توصیه های اخلاقی ایشان


درخواست من:

سلام علیکم حاج آقا ...

فردا ان شاالله اولین روز کاریم هست داخل بیمارستان، یه چندتا توصیه میکنید که خدا و امام زمان داخل این دوسال از ما راضی باشن؟

ایشان فرمودند:

سلام و ادب

صبح با دعای عهد شروع کنید

شب را با زیارت آل یاسین پایان کنید.

صدقه فراموش نشود

-----------------------


ان شاالله این سنگری که در پیش روی من است در طول 2 سال، باید مجاهدانه به دور از هوای نفس و تعلقات دنیوی بگذارنم، سال خمسی ام را حتما از فردا مبنا قرار خواهم داد، در دریافت حقوق اخلاق را رعایت خواهم کرد، هر زمانی که کم کاری کردم، از خداوند می خواهم مرا به خود مشغول نکند و خود را به یاد من اورد تا نجات یابم، و حقوق اضافی ای که دریافت کردم را به بیت المال برگردانم و اضافه کار کنم تا ضعف هایم را جبران کنم بدون هیچ گونه چشمداشت مالی، ان شاالله در این مسئولیت به فرمان حضرت امام محبت و رافت و علاقه داشتم باشم برای خدمت، و به فرمان امام خامنه ای خدمت داشته باشم تا خداوند به ما شرافت عطا کند و به قول استاد تربیت ، استاد علی صفایی مردانه بار را بردارم و خسته نشوم، و به قول سالک و استاد اخلاق ما حاج آقای صادقی دعای عهد را چون به مثابه عهد هر روزه با خدا و امام زمان است را فراموش نکنم، و زیارت آل یاسین که،صراط و سبیل و مراد من هستند را فراموش نکنم که والله ضرر میکنم، و صدقه چه مالی و چه اخلاقی و چه فرهنگی و چه سیاسی و فلسفی و ورزشی در راه خدا دهم و مغرور نشوم، و آروزی هر روز ما شهادت در حین انجام تکلیف در حین خواندن زیارت عاشورا را فراموش نکنم و مراقبه ماهانه زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) را حتما داشته باشم و قرائت و تفسیر قرآن را مراقبه کنم.

کلید واژه:

ورزش، دیانت، کار فرهنگی، درس خواندن برای پیشرفت علمی، خدمت، مطالعه فلسفه، صدقه فلسفی، صحیفه خوانی روزانه امام خمینی،حکمتی (ادع الی سبیل ربک بالحکمة و موعظة الحسنة) باشم.

نظرات (۱)

  • ســـــر باز
  • احسنت
    و خداقوت
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی