و _ ماندن# با زینب(س) # صراط(عباس) _می خواهد #

صراط ما : مَنْ اَطاعَ الخُمینی فَقَدْ أطاعَ اللّه # بی عشق خمینی(ره) نتوان عاشق مهدی(عج) شد # هر زمان شور خمینی به سر افتد ما را دور سید علی خامنه ای می گردیم # با عزم رفتن، از رنج و از غم، هم مى‏ توان ره توشه برداشت، هم مى ‏توان آسوده پر زد. (استاد صفایی حائری) #و سیدی(سید حسن نصرالله) که با استعانت از الله فرمودند: اسرائیل از لانه عنکبوت سست تر است

و _ ماندن# با زینب(س) # صراط(عباس) _می خواهد #

صراط ما : مَنْ اَطاعَ الخُمینی فَقَدْ أطاعَ اللّه # بی عشق خمینی(ره) نتوان عاشق مهدی(عج) شد # هر زمان شور خمینی به سر افتد ما را دور سید علی خامنه ای می گردیم # با عزم رفتن، از رنج و از غم، هم مى‏ توان ره توشه برداشت، هم مى ‏توان آسوده پر زد. (استاد صفایی حائری) #و سیدی(سید حسن نصرالله) که با استعانت از الله فرمودند: اسرائیل از لانه عنکبوت سست تر است

و _ ماندن#  با زینب(س) # صراط(عباس) _می خواهد #

پدر شهید پاشاپور با افتخار می­گویند:

حتی از چهره او مشخص بود که شهید و فدایی رهبر و فدایی حرم حضرت زینب(س) می‌شود. چون از کوچکی عشقش اسلام و انقلاب بود.

نویسندگان

178-چرا روز قدس؟

پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۵۷ ب.ظ

چرا روز قدس؟؟


امام خمینی (ره)

روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامى است. روزى است که باید جمهورى اسلامى در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزى است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمى‏توانند در ممالک اسلامى پیشروى کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم مى‏دانم، و روزى است که باید ما تمام قواى خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایى که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند. 

(صحیفه امام، ج‏۹، ص: ۲۷۸)

………………………

امام خامنه ای (حفظه الله)

چقدر سعی کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند در طول این سالها که روز قدس را که نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی حق در مقابل باطل است، تضعیف کنند. روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی صهیونیزم است که به وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرتهای استکباری به جان امت اسلامی افتاده است. روز قدس چیز کوچکی نیست. روز قدس یک روز جهانی است. یک پیام جهانی هم دارد. نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی این است که امت اسلامی اولاً زیر بار ظلم نمیرود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولتهای عالم برخوردار باشد. چقدر سعی کردند روز قدس را تضعیف کنند و امسال بیش از همیشه تلاش کردند؛ اما روز قدس در ایران اسلامی، در تهرانِ باعظمت به همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی دنیا نشان داد که عقربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی انقلاب و ملت ایران به کدام سمت و کدام جهت است؛ نشان داد که اراده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ملت ایران چیست؛ نشان داد که ترفندها و حقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و پول خرج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردنها و خباثتهای سیاسی آنها بر روحیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ملت ایران اثری ندارد. ۲۹/۶/۱۳۸۸

…………………….

آیت الله سید حسن نصر الله(حفظه الله)

برادران و خواهران، امام خمینی (قدس سره) آخرین جمعه‌ی رمضان را روز جهانی قدس اعلام و حضرت امام سید علی خامنه‌ای (دام ظله) نیز بر آن تأکید نمودند تا نگهدار و یادآور مسئله‌ی اصلی ما باشد، تا قدس و فلسطین بخشی از دل، عقل، تفکر، فرهنگ، وجدان، حافظه، اولویت‌ها، گفتمان، تلاش‌ها و جبهه‌ها باشند. وقتی امام بر آخرین جمعه‌ی ماه مبارک رمضان با آن قداستی که از آن برخوردار است تأکید می‌کند در حال تأکید بر قداست و انسانی، الهی و اسلامی بودن این مسئله است. اهمیت این اعلام و نیاز مبرم به زنده نگه داشتن این روز توسط امت روز به روز بیش‌تر مشخص می‌شود. امروز وقتی نگاهی به وضعیت امت می‌اندازیم اهمیت این اعلام، مناسبت، زنده نگه داشتن، مسئولیت و فرهنگ را احساس می‌کنیم.۳/۵/۱۳۹۳

…………………….

استاد علی صفایی حائری ( عین . صاد )

تویی که در برابر سوختن دست برادر و خواهر کوچکت آرام نیستی ، چگونه می توانی در برابر این همه آتش خانمان سوز آرام باشی ؟

و بر این همه جهل و فساد و تباهی و بر این همه درگیری و جنگ و خون ، از خانه تا جامعه و تا جهان معاصر ، چشم باز نکنی و همت نگذاری؟ (نامه های بلوغ ، ص ۱۷۵)

…………………….

جمع بندی(چرا روز قدس؟):

شب های قدر دعا بود برای نقاط ضعف ما، دعا برای رسیدن به عبودیت در این صراط اَقوم

رمضان نعمتی از طرف خداست تا ضعف هایمان را به ما نشان دهد

تا بتوانیم در عاشورا از ولایت دفاع کنیم

کسی که در ماه رمضان گرسنه و تشنه می شود،ضعف دارد باید آن را بپوشاند و رفع کند

تا در عاشورا تشنه آب نشود، گرسنه گندم ری نشود، رمضان اتمام حجت خداست با ما،

تا آمادگی حضور در عاشورا در رکاب امام را داشته باشیم، اگر از رمضان جا بمانیم از عاشورا قطعاً جا می مانیم….

تکلیف چه باشد را به ما حکم می دهند ، ولی این سنگر در اختیار ماست که خاکریز را حفظ کنیم و جلوتر برویم و فتح الفتوح کنیم، یا دو دستی بدهیم به دشمن ….

مگر غیر از این بود که امام بیاید ببینید ، که کدام ماه می تواند این مردم را از خودشان جدا کند و به فکر بیاندازد ، همان آرام نبودن ما در برابر ظلم ، ماه رمضان مردم خالص می شوند به قول استاد صفایی :

از کسانی نباشیم که رمضان بر آنها می گذرد، در حالی که بدن هایشان ضایع شده، و فکرشان عقیم شده، و قلب هایشان سرشار از بت ها و روح هایشان هم به تنگی رسیده است ، چون این یک اصل است که اگر کسی از نعمتی که در دسترس اوست بهره نگیرد سیاهی به او می رسد، جرقه هایی که می زنند، اگر کسی استفاده نکند و شکر نکند، سیاهش می کنند و به او می بندند.(بهار رویش ص۴۷-۴۸)

در این زمان موانعی هم بر سر راه وجود دارد به قول استاد: کفر، شرک، نفاق، بخل، کبر و غرور اینها ظرف ما را واژگون می کنند و می بندند و نمی گذارند که فیض به او منتقل شود، جلوی فیض و عنایت حق را می گیرند. (بهار رویش ص۴۰)

مگر نه اینکه بدن و فکر و عقل و قلب و روح ما در این ماه نباید گرفتار کفر و شرک و نفاق و بخل و کبر و غرور شود، همه ی ماه رمضان جمع شده که از این نعمت ها استفاده کنیم و گرفتار موانع نشویم، به معنای واقعی خالص شویم، شب قدر سرنوشت خود را رقم بزنیم ، و ادامه دهیم تا ماه پایان برسد.

حالا ابتکار امام خمینی(ره) این بود که نعمت ها را در آخر ماه رمضان تبدیل کردند به مبارزه با استکبار بیرونی، یک ماه با استکبار درونی جنگیدیم و خالص شدیم و خودسازی کردیم و الآن می خواهیم تبلیغ کنیم ، یک ماه تزکیه نفس کار کردیم و حالا در روز قدس می خواهیم تبلیغ کنیم، که مبارزه با استکبار بیرونی است مصداق اعظم آن آمریکاست ، که بروز این استکبار صهیونیسم است آن هم اسرائیل

به قول استاد صفایی: جمله ((اشهد ان محمدا عبده و رسوله)) در نماز به ما می آموزد که اول باید عبد بود و بعد رسول، اول باید به عبودیت رسید و سپس رسالت خلق را به دوش گرفت.اول خودسازی بعد دگر سازی. اکر چنین نباشی، مبارزه در دراز مدت دچار آفات عظیمی می شود. یا خلق بت تو می شود یا خودت را بت خلق می کنی.(کتاب مشهور آسمان)

نمود بهترین دگر سازی و تبلیغ و در روز قدس است ، چون ما شناخت داریم نسبت به موضوع و ظلم را دیدیم و تزکیه نفس کردیم در این ماه و از بخل ها ، غرورها ،شرک ها، نفاق ها و کبرها جدا شدیم ، و الآن در روز قدس می خواهیم از بزرگترین آن هم جدا بشویم ، که شیطان بزرگ آن پایه گذاری کرده ….

پ.ن: همچنان درهای رحمت الهی باز هستند و منتظر دعا دوستان در حق این بنده حقیر ….

والسلام

نظرات (۳)

  • سپهر راهی
  • اماما!
    عجب بنیانی بنا نهادی
    آنروز که اعلام کردی
    شاید کسی باور نمی کرد که چون امروزی، سراسر عالم به نوای انسانی تو لبیک گویند و طومار ظالمان در هم پیچند
  • عبد الله حسانه
  • سلام

    چقدر جالب ومختصر هست

  • سرباز شیعه
  • سلام

    ممنون که به وبسایت خودتون سر زدین

    بازهم به ما سر بزنید

    خوشحال میشیم

    درضمن وبسایتتونم عالی بودا

    ممنون

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی