و _ ماندن# با زینب(س) # صراط(عباس) _می خواهد #

صراط ما : مَنْ اَطاعَ الخُمینی فَقَدْ أطاعَ اللّه # بی عشق خمینی(ره) نتوان عاشق مهدی(عج) شد # هر زمان شور خمینی به سر افتد ما را دور سید علی خامنه ای می گردیم # با عزم رفتن، از رنج و از غم، هم مى‏ توان ره توشه برداشت، هم مى ‏توان آسوده پر زد. (استاد صفایی حائری) #و سیدی(سید حسن نصرالله) که با استعانت از الله فرمودند: اسرائیل از لانه عنکبوت سست تر است

و _ ماندن# با زینب(س) # صراط(عباس) _می خواهد #

صراط ما : مَنْ اَطاعَ الخُمینی فَقَدْ أطاعَ اللّه # بی عشق خمینی(ره) نتوان عاشق مهدی(عج) شد # هر زمان شور خمینی به سر افتد ما را دور سید علی خامنه ای می گردیم # با عزم رفتن، از رنج و از غم، هم مى‏ توان ره توشه برداشت، هم مى ‏توان آسوده پر زد. (استاد صفایی حائری) #و سیدی(سید حسن نصرالله) که با استعانت از الله فرمودند: اسرائیل از لانه عنکبوت سست تر است

و _ ماندن#  با زینب(س) # صراط(عباس) _می خواهد #

پدر شهید پاشاپور با افتخار می­گویند:

حتی از چهره او مشخص بود که شهید و فدایی رهبر و فدایی حرم حضرت زینب(س) می‌شود. چون از کوچکی عشقش اسلام و انقلاب بود.

نویسندگان

35- درخت بی ثمر ما ...

دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲ ق.ظ

از همه ما عمری رفته است.من گاهی به خودم نگاه می کنم ،می بینم فاصله زیاد گرفته ایم.

شاید ده یا بیست سال پیش بود که از همین رشک شما در مشهد رد می شدم.

بهاری بود و درخت های گیلاس دو طرف رودخانه ،همه سفید شده و شکوفه های عجیبی داده بودند.

من در یک لحظه با خودم فکر کردم که یک بهار بر این چوب ها گذشته

 و این همه شکوفه گرفته و سفید شده اند،اما بهارهایی بر ما گذشته است که برای یک بار ،یک شکوفه هم نداده ایم!

یک میوه هم نداشته ایم و دل صاحبمان را خوشحال نکرده ایم.

این درخت ها باغبانشان را خو شحال می کنند،کشاورزان را دل خوش می کنند،اما ما برای "ولی"مان جز غم و آفت و رنج،هیچ نتیجه و ثمری نداشته ایم!

عین صاد 

( بهار رویش  ص 149و 150)

  • ۹۴/۰۶/۲۳
  • ۱۶۴ نمایش
  • عین کاف

شکوفه ها

میوه ها

نظرات (۱)

شاید دلیلش این باشد که ما به جای شگوفه ها..خار ها را می بینیم...
مشکل اینست که که همه عینکی شده ایم!
پاسخ:

نه منظورم این نبود

نکته اینجاس ما برای خود اصلی خودمان بیکار نشستیم

و همون قضیه زنبور بی مروت که عسل نمی دهی نیش مزن است ...

وگرنه به قول شما خار می بینیم ، اینجا ما شاید خود خاری باشیم

به روایتی:

حضرت در جواب مردی که در اعتراض به حضرت عرض کرد: دیروز ما را از حکمیت نهی می‌کردی و امروز ما را به آن امر می‌کنی، نفهمیدیم کدام یک از این دو به هدایت نزدیک‌تر است، فرمود: این جزای کسی است که حزم و احتیاط را از دست داده است!! آگاه باشید که به خدا قسم اگر آن زمان که به شما امر کردم که فریب نخورده و به حکمیت تن در ندهید، وادارتان کرده بودم به کاری که میل به آن نداشتید (جنگ با شامیان) خداوند در آن خیر و نیکی قرار می‌داد (پیروزی بر شامیان)پس اگر استقامت می‌کردید شما را رهبری می‌کردم و اگر کج می‌شدید شما را راست می‌کردم و اگر امتناع می‌ورزیدید مجبورتان می‌ساختم و هر آینه آن رویه (وادار کردنتان بر استقامت) استوارتر بود و لیکن به کمک که؟ و با یاری خواستن از که؟

من می‌خواهم دردهایم را به وسیله شما مداوا کنم و حال آنکه شما خود دردمن هستید. من مانند کسی هستم که می‌خواهد خار را با خاری از پا درآورد و حال آنکه می‌داند میل خار به خار است.

(سید رضی، نهج‌البلاغه، خطبه ۱۲۰)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی